دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1399 - 23:12
امیر حاتمی:

حرکت بسیار خوبی در حوزه هوایی آغاز شده است/ ارتقای تانک‌های ایران با استفاده از فناوری تانک کرار

وزیر دفاع با بیان اینکه حرکت بسیار خوبی در حوزه هوایی آغاز شده است، گفت: در سال‌های گذشته ما شاهد موتور جت ایرانی بودیم که برای ما کاربرد فراوان دارد.
کد خبر : 509042
2593999.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه تیتر امشب شبکه خبر طی سخنانی اظهار کرد: صنعت هوایی یک صنعت پیشرفته و دارای استانداردهای بسیار بالاست. ایمنی در این صنعت بسیار مهم است و کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند فاجعه آفرین باشد. کشوری که می‌تواند در حوزه ساخت هواپیما به یک دستاورد قابل برسد، در واقع بیانگر این است که دارای بلوغ فناوری و علم و قدرت صنعتی است.


وی افزود: بحمدالله در سال‌های گذشته در این حوزه دستاوردهای خوبی داشتیم که یکی از آنها آموزشی کوثر بود و ما چند ماه بعد بلافاصله خط تولید آن را افتتاح کردیم و در روزهای گذشته سه فروند از آن را تحویل نیروی هوایی دادیم؛ انشاالله بتوانیم تا پایان سال و اوایل سال آینده ۳ فروند دیگر از آن را آماده تحویل کنیم. در کنار این، یک هواپیمای آموزشی دیگری تحت عنوان یاسین با طراحی کامل ایرانی سال گذشته رونمایی شد که هم اکنون در حال طی مسیر خودش است. قبل از آن نیز یک هواپیمای آموزش دیگر را آماده کرده بودیم.


وزیر دفاع با بیان اینکه حرکت بسیار خوبی در حوزه هوایی آغاز شده است، گفت: در سال‌های گذشته ما شاهد موتور جت ایرانی بودیم که در جنگل‌های ما کاربرد دارد.


امیر حاتمی با اشاره به دستاوردهای حوزه زمینی در وزارت دفاع، گفت: حوزه زمینی بسیار گسترده است و از انواع سلاح‌های انفرادی تا توپخانه و موشک اندازها و زرهی ها را در بر می‌گیرد، یعنی یک مجموعه از محصولات را در بر می‌گیرد.


امیر حاتمی با اشاره به دستاوردهای حوزه زمینی در وزارت دفاع، گفت: حوزه زمینی بسیار گسترده است و از انواع سلاح‌های انفرادی تا توپخانه و موشک اندازها و زرهی ها را در بر می‌گیرد، یعنی یک مجموعه از محصولات را در بر می‌گیرد.


وی ادامه داد: ما ۱۷۰۰ محصول در حوزه رزم زمینی داریم که در رسته‌های مختلف به کار گرفته می‌شود. شرایط ما بسیار خوب است اگر در حوزه‌های دیگر ما می‌گوئیم ۹۰ درصد پیشرفت داشتیم اما در حوزه زمینی می‌توان با افتخار گفت که نزدیک ۱۰۰ درصد تمام نیازمندی‌های خود را تأمین می‌کنیم.


وی ادامه داد: ما در حوزه ضد زره دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم. ضدزره دهلاویه که یک سلاح بسیار خوبی است را توانستیم تولید کنیم. همچنین تانک کرار ساخته شده است که دستاوردهای فناورانه اش برای ما بسیار زیاد است و اخیراً تانک‌های مان را با استفاده از فناوری تانک کرار می‌خواهیم ارتقا بدهیم. همچنین انواع تیربارها توسط ما تولید می‌شود. ‌


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته